2016-01-25

Przegrałeś z Kretasem #000 - Introduction

Niby mówi się 'przegrałeś z kretesem', nie ? I to w sumie prawda, ale mój nick - jakby nikt się jeszcze nie zorientował - brzmi Kreton, a jeszcze za czasów gimbazy był skracany do 'Kret' lub przerabiany na 'Kretas' (tu głównie przez Guźca) choć ta forma nigdy oficjalnie się nie przyjęła. Bazując na tym powstało "Przegrałeś z Kretasem". Zapewne podgryza was i mały głód i mała ciekawość co tot to jest ? Na pierwszą przypadłość polecam serek Danio - wszak metoda na głoda. Na drugą, wyjaśniam, iż "Przegrałeś z Kretasem" będzie serią recenzji gier. Czasem tych lepszych, czasem tych gorszych. Nie liczcie drodzy czytelnicy na screeny. Nie i chuj. A na poważnie - w część gier grałem może dawno i nie do końca legalnie ? A może (tak jak opisywany dzisiaj produkt) gra była tak irytująca, że nie chcę do niej wracać by zrobić screeny ? Inna kwestia, że Święta Madoko, wpiszcie sobie na Google tytuł gry przeskoczcie na zakładkę Image lub wpiszcie sobie to na JewTube to od razu gameplay dostaniecie. Ja natomiast może czasem pokuszę się o Vlog (Video Blog jak ktoś nie zaskoczył) choć przyznam, że do prawdziwych Vloggerów to mam lata świetlne w stylu jak i doświadczeniu. Z tych naprawdę dobrych polecić mogę polskiego NRGeeka (zwłaszcza jego serię Zagrajmy w Crapa), a z zagranicznych niepokonanego Angry Joe. YT it. Postaram się pisać w miarę regularnie - tj. jedna recenzja na tydzień, ale zobaczmy jak będzie.

Przed rozpoczęciem chciałbym zaznaczyć, iż data wydania zawsze oznacza datę wydania gry w Europie. Zaznaczam również, że Steam Score, jeśli gra wyszła na Steamie, brany był w momencie pisania recenzji i może różnić się od aktualnego (czas mnie kutas, nie stoi, gracze grajo). Metascore pochodzi od recenzentów z Metacritic i jest wyrażany procentowo, jako iż stosują tam skalę 0-100 więc 84/100 to to samo co 84%. Ja natomiast stosuję skalę ocen 1-5, oznaczonych gwiazdkami. Dokładniejsze wyjaśnienie:
★☆☆☆☆ - 0-19% - Daruj sobie, stracisz tylko czas i być może nerwy.
★★☆☆☆ - 20-39% - Gra nie była taka zła, ale dobra też nie. Przemyśl czy warto tracić czas.
★★★☆☆ - 40-59% - Nie jest to mistrzostwo, ale na pewno złe nie jest. Być może nie przytrzyma cię zbyt długo przy padzie\klawiaturze, ale warto zagrać.
★★★★☆ - 60-79% - Gra kopie dupę lepiej, niż niejeden dres. Czas spędzony przy tym tytule na pewno stracony nie będzie.
★★★★★ - 80-100% - Grałeś ? Wiesz o czym mówię. Nie grałeś ? Napraw ten błąd. Nie pożałujesz - gra jest EPICKA.

Gry wyróżnione oceną ★★★★★ mogą otrzymać Hunter's Seal of Approval. Seal wygląda tak:

I przyznawany jest tym produkcjom, które sprawiły mi zajebistą radość. To że gra dostała ★★★★★ nie oznacza od razu, że dostanie seal. O przyznaniu decydują takie fakty jak ile na grę czekałem, jak długo w nią grałem i jak bardzo mi się podobała. Zapraszam do czytania!

No comments:

Post a Comment